“Едукацијата на менаџерите на ресторани кај нас, а би рекла и во регионот не е соодветна, па се поставува прашањето каде да се бараат луѓе кои го имаат целото знаење потребно за оваа важна функција во ресторан. Ако најдеме некој од Србија, често добиваме обучени, речиси самоуки кои имаат одредено знаење, главно нецелосно. Што значи тоа практично?”
Доста често, менаџерот е унапреден келнер, па работодавачот има среќа ако добриот келнер не го претвори во несреќен водач, оставајќи го без келнер. Во случај да имал „среќа“, тој менаџер ги познава сервисните процеси и добро ја следи ситуацијата со гостите, но „документацијата“не му е силна страна. Учи да го следи сообраќајот, препраќа фактури каде што е потребно и природно се насочува кон делот што му е близок, каде што го наоѓа својот пат и поради недостаток на време не развива други професионални вештини.
Друга опција е менаџер кој е „способен“, но не професионален. По правило, овие менаџери имаат одличен однос со гостите, решаваат секојдневни проблеми што се случуваат во ресторанот, тие се слаби лидери бидејќи не можат да добијат почит од своите подредени поради недостаток на стручни знаење, а многу ретко напредуваат професионално бидејќи и немаат време.
Навистина, првата и втората група менаџери немаат време. За да се создаде систем кој е ефикасен, потребно е знаење. За да се научи, потребна е свест за незнаење.
Третата група на менаџери се сопствениците. Претежно се многу способни, оптоварени и не можат да најдат кому да префрлат дел од своите должности и обврски.
Доколку имате менаџер, би било добро да си поставите јасно дефинирани цели и како ќе ја следите нивната реализација. Што би рекол Филип Чептер во емисијата што ја гледав минатата недела: „Тоа не е ред, тоа е работа и дисциплина“. Редоследот, работата и резултатот се точни“.
Примери за овие цели се:
- Зголемете ја добивката за x проценти. Секоја цел е придружена со одреден број задачи. Оваа цел би се имплементирала со барање начини за намалување на трошоците каде што може да се направи, барање нови канали за продажба на услуги, внесување нови содржини во ресторанот, тие би анализирале големина на порциите и намалете ја нормата за 10% каде што е можно (нашите порции честопати се премногу големи), итн.
- Подобрете ја видливоста на сајтовите за прегледување. За да ја постигнеме оваа цел, потребни ни се што е можно повеќе позитивни критики. Можеме да го постигнеме ова со обука на келнерите да ги замолат гостите да го оценат ресторанот или со користење на картички кои би биле потсетник за критиките што тие би ги дале со сметката. Има и уреди кои им се нудат на гостите, па со потпирање на мобилниот телефон на уредот добиваат можност да изберат каде да остават рецензија (TripAdvisor, FB, Instagram, Google reviews…).
Пишува: д-р Сњежана Гагиќ.
Преземено од: https://fse.rs/
Преведено од: Ивана Митровски