Сезонска промена на ресторанското мени.

by Goran Damcevski
gotvi

Ретко кој од угостителските објекти ќе се охрабри да направи измена во неговото мени, приказната е дека тоа се традицинални јадења по кој гостите редовно ги препознаваат објектите, или тоа се јадења кој се автохтони, или препознатливи за тој град или место. Но, дали е навистина така и дали менито треба да остане непроменето низа години, или треба да се пратат трендовите во угостителството, а со тоа и менито редовно да се обновува.

Во овој напис ќе се осврнеме на сезонското мени кое вообичаено се менува со променат на сезоната.

Сите угостителски објекти треба да бидат во чекор со времето и да ја менуваат понудата на једењата и пијалоците согласно сезоната. Ова треба да се прави како поради, промената на навиките на гостите така и поради впечатокот дека кујната на угостителскиот објект не е стереотипна и дека постојано се менува, односно објектот ја адаптира понуда. Со оваа промена вие оставате впечаток дека постојано се грижите за потребите и желбите на вашите гости.

Кога правите измена на понудата-менито, многу е важно да го задржите на основниот концепт на менито. Доколку угостителскиот објект е на добар глас, на пример, по јадењата на скара или одредени десертни јадења, секако дека тоа треба да остане и во новата понуда. Непишано правило е дека менито треба 60% да измени од неговата понуда, а 40 % да остане исто.

Во овие 40% влегуваат специјалитете на угостителскиот објект по кој гостите го препознаваат или постојано ги бараат. Овие јадења треба да бидат главниот адут на новото мени.

Понудата вообичаено се менува или надополнува со промената на сезоната, ова значи 2-4 пати годишно. Позитивните ефекти се гледаат во тоа што се зголемува задоволството на гостите, ова посебно е воочливокај редовните гости, тие знаат дека ќе бидат изненадени со некои нови видови на јадења или со нови вкусови.

Вториот исто така важен факт е ценовната калкулација, поточно клакулацијата на трошоците во кујната. Сите искусни угостители знаат дека намирниците можат да бидат и до70% поевтини во сезоната на зреење.

При осмислување на новата понудата битно е добро да се познаваат гастрономските трендови но и калкулациите на нормативите.

Трендовите се нешто  што може да го издигне угостителскиот објект на останатата конкуренција, со добра реклама и приказна која ќе се создаде од задоволството на гостите.

Но сепак немојте да заборавите дека готвачот е клучниот играч којтреба да ја креира оваа понуда. Дури и новата понуа да е креирана од надворешен тим на екперти, готвачот мора да биде вклучен во работата бидејќи подоцна тој ќе треба оваа понуда да ја спроведе во пракса.

Рековме дека калкулациите се темел на доброто работење на угостителскиот објект. За да да може да се постигнат добри финансиски резултати потребно е постојано да се пратат движењтат на цените на намирниците како и новитетите во гастрономијата.

Висината на цената какои нивото на квалитетот претставува приоритет при изработката  на калкулациите, но, сезонските намирници се она на кое најмногу може да се заработи.

За деталите околу изработката на калкулациите кои претходат на изработката на менито подобро е да консултирате стручно лице, одколку тоа да го направите напамет, односно по претпоставка. И малата разлика во цената може да доведе до сериозна загуба ако се има во предвид времетраењето на продажбата.

На сите угостители, посебнона оние коисе нови во овој бизнис и на оние кои се спремаат за почетокот на новата сезона им советуваме да поработат на промента на нивните менија.

Доколку имат епотреба од помош при работењето слободно можете да се обратите,

 

Regent Hospitality Consulting,

www.regent.mk ; [email protected]

02 3 119615  :  070 217 058

 

И на крајот не заборавајте,

ГОСТИТЕ ДОЛГО ГИ ПАМЕТАТ УБАВИТЕ ДОЖИВУВАЊА, НО ЛОШИТЕ УШТЕ ПОДОЛГО.

 

угостителство.мк

Слични написи

Leave a Comment